lørdag 18. september 2010

Heklekanter til bunadsforkle.

Siste del av sommeren, har jeg brukt på å hekle til bunadsforkle. Jeg har aldri heklet med så tynn tråd og nål!! og det var nå for å prøve om jeg klarte å hekle stramt og fint. Og fikk beskjed fra mor til Atle som syr bunader, at det var fint, så bare fortsett å hekle. Så da var det jo bare å fortsette da, og god tid hadde jeg da jeg satt nede hos pappa. Har ikke blitt like mye nå etter at jeg kom hjem igjen. Begynte med den tynne først, så har jeg en som er litt tykkere og en som ender i spisser, de er jeg ikke begynt på ennå.

the last part of the summer I have used to crochet one of three pices to the norwegian folk costume. I have never crochet with so thin tread and hook. I had to try it first, see if I did it nice or not, Atle's mother told me, nice, just continue. It is she who shall use it when it is finish.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar